عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 15 خرداد 1394
بازدید : 399
نویسنده : علی محمد زاده

 سوال: آﯾﺎ از رﺳﻮل اﻟﻠﻪ (ص)و ﯾﺎ اﺋﻤﻪ اﻃﻬﺎر ﻧﺼﯽ ﺑﺮ ﻣﻈﻠﻮم ﻧﻤﺎﺋﯽ و ﻧﻮﺣﻪ ﺧﻮاﻧﯽ و ﭘﻮﺷﯿﺪن ﻟﺒﺎس ﺳﯿﺎه و ﻗﻤﻪ زﻧﯽ و آﻧﭽﻪ ﮐﻪ در ﻋﺰاداری اﻣﺮوزه اﻧﺠﺎم ﻣﯽﺷﻮد وﺟﻮد دارد؟

 

ج: 1-ﺟﻮاب اﯾﻦ ﺳﻮال را ﻋﻼﻣﻪ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﺴﯿﻦ ﺑﻦ ﺑﺎﺑﻮﯾﻪ ﻗﻤﯽ ﻣﻠﻘﺐ ﺑﻪ ﺷﯿﺦ ﺻﺪوق اﯾﻨﮕﻮﻧﻪ داده اﺳﺖ: در ﻟﻔﻆ رﺳﻮل اﻟﻠﻪ (ص) ﮐﻪ ﺑﺮ آن ﭼﯿﺰی ﺑﺮﺗﺮی ﻧﺪارد ﺑﻪ اﯾﻦ ﺷﮑﻞ آﻣﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ: «ﻧﻮﺣﻪ ﺳﺮاﺋﯽ از اﻋﻤﺎل ﺟﺎﻫﻠﯿﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ» (ﻣﻦ ﻻﯾﺤﻀﺮه اﻟﻔﻘﯿﻪ: ٢٧٢-٢٧١/٤).

2-و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺎﻗﺮ ﻣﺠﻠﺴﯽ ﺑﺎ اﯾﻦ ﻟﻔﻆ آﻧﺮا رواﯾﺖ ﮐﺮده اﺳﺖ ﮐﻪ: «ﻧﻮﺣﻪ ﺳﺮاﺋﯽ از ﺟﺎﻫﻠﯿﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ» ا.ه (ﺑﺤﺎر اﻷﻧﻮار: ١٠٣/٨٢).

3-و ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻋﻠﻤﺎء ﻣﺤﻘﻖ از ﺟﻤﻠﻪ ﻧﻮری و ﺑﺮوﺟﺮدی از رﺳﻮل اﻟﻠﻪ (ص) رواﯾﺖ ﮐﺮده اﻧﺪ ﮐﻪ او ﻓﺮﻣﻮد: «دو ﺻﺪا ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﻠﻌﻮﻧﻨﺪ و ﺧﺪاوﻧﺪ ﺑﻪ آﻧﻪ ﻏﻀﺐ ﻣﯽﮐﻨﺪ: ﺷﯿﻮن در ﻣﺼﯿﺒﺖ  و  ﺻﺪا  در  ﺣﺎﻟﺖ  ﺷﺎدی ﯾﻌﻨﯽ: ﻧﻮﺣﻪ و ﻏﻨﺎء» (ﺑﺤﺎراﻷﻧﻮار ١٠١/٨٢ )

4-از اﯾﻦ رواﯾﺎت ﻣﯽﺗﻮان ﯾﺎد ﮐﺮد از ﻧﻮﺷﺘﻪ ای ﮐﻪ اﻣﯿﺮ اﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﺑﻪ رﻓﺎﻋﻪ ﺑﻦ ﺷﺪاد ﻓﺮﺳﺘﺎد: «در ﺳﺮزﻣﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﻗﺪرت ﻫﺴﺘﯽ ﺗﻮ را ﺑﻪ ﻧﻮﺣﻪ ﺑﺮای ﻣﺮده ﻫﺸﺪار ﻣﯽدﻫﻢ» (ﻣﺴﺘﺪرك اﻟﻮﺳﺎﺋﻞ:١٤٤/١).

5-و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﺨﻦ پیامبر (ص) در ﺣﺪﯾﺚ: «و ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺷﻤﺎ را از ﻧﻮﺣﻪ و ﺷﯿﻮن ﻧﻬﯽ ﻣﯽﮐﻨﻢ» (ﺟﺎﻣﻊ اﺣﺎدﯾﺚ اﻟﺸﯿﻌﺔ: ٣٧٢/٣).

6-و رواﯾﺘﯽ ﮐﻪ ﺟﺎﺑﺮ (رض) از ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ (ص) آورده اﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮد: «و ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﻦ ﺷﻤﺎ را ﻧﻬﯽ ﮐﺮده ام از ﻧﻮﺣﻪ ﺳﺮاﺋﯽ و دو ﺻﺪای اﺣﻤﻘﺎﻧﻪی ﺑﯽ ﺑﻨﺪﺑﺎر: ﺻﺪا ﻫﻨﮕﺎم ﻧﻐﻤﻪﻫﺎی ﻟﻬﻮ و آوازﻫﺎی ﺷﯿﻄﺎﻧﯽ و ﺻﺪا ﻫﻨﮕﺎم ﻣﺼﯿﺒﺖ [و] ﭼﻨﮓ زدن ﺻﻮرت و ﭘﺎره ﮐﺮدن ﯾﻘﻪ و ﻧﺎﻟﻪ ﺷﯿﻄﺎﻧﯽ» (ﻣﺴﺘﺪرك اﻟﻮﺳﺎﺋﻞ:١٤٥/١).

7-و از اﻣﺎم ﻋﻠﯽ (رض ): ﺳﻪ ﭼﯿﺰ از اﻋﻤﺎل ﺟﺎﻫﻠﯿﺖ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ و در ﺑﯿﻦ ﻣﺮدم از ﺑﯿﻦ ﻧﻤﯽرود ﺗﺎ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﺑﺮﭘﺎ ﺷﻮد: ﺑﺎران ﻃﻠﺒﯿﺪن از ﺳﺘﺎرﮔﺎن و ﺗﻮﻫﯿﻦ ﮐﺮدن ﺑﻪ اﻗﻮام و ﻧﻮﺣﻪ ﺳﺮاﺋﯽ در ﻣﺮگ» (ﺑﺤﺎر اﻷﻧﻮار: ١٠١/٨٢).

8-و ﮐﻠﯿﻨﯽ و ﻏﯿﺮه از اﻣﺎم ﺻﺎدق /رواﯾﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮد: «ﻓﺮﯾﺎد زدن ﺑﺮ ﻣﺮده اﺻﻼح ﻧﻤﯽﮔﺮدد و ﺟﺎﯾﺰ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ وﻟﯽ اﮐﺜﺮ ﻣﺮدم درک ﻧﻤﯽﮐﻨﻨﺪ». (اﻟﮑﺎﻓﯽ: ٢٢٦/٣).

9-و ﮐﻠﯿﻨﯽ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ از اﻣﺎم ﺻﺎدق /آورده اﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮد: «ﻓﺮﯾﺎد زدن ﺑﺮای ﻣﺮگ ﺟﺎﯾﺰ ﻧﯿﺴﺖ و ﻟﺒﺎس ﭘﺎره ﮐﺮدن [ﻧﯿﺰ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ] ﺟﺎﯾﺰ ﻧﯿﺴﺖ» (اﻟﮑﺎﻓﻲ: ٢٥٥ /٣).

10-ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺎﻗﺮ ﻣﺠﻠﺴﯽ از اﻣﺎم ﻋﻠﯽ / رواﯾﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ: «وﻗﺘﯽ اﺑﺮاﻫﯿﻢ ﺑﻦ رﺳﻮل اﻟﻠﻪ (ص) ﻓﻮت ﮐﺮد ﺑﻪ ﻣﻦ اﻣﺮ ﻓﺮﻣﻮد و ﻣﻦ [ﻧﯿﺰ] او را ﻏﺴﻞ دادم, رﺳﻮل اﻟﻠﻪ (ص) او را ﮐﻔﻦ ﻧﻤﻮد و ﺣﻨﻮط ﻣﺎﻟﯿﺪ و ﺑﻪ ﻣﻦ ﻓﺮﻣﻮد: ای ﻋﻠﯽ او را ﺣﻤﻞ ﮐﻦ, او را ﺣﻤﻞ ﮐﺮده ﺗﺎ ﺑﻪ ﺑﻘﯿﻊ رﺳﺎﻧﺪم و ﺑﻌﺪ از آن ﺑﺮ آن ﻧﻤﺎز ﮔﺬارد... و وﻗﺘﯽ اﺣﻮال او را دﯾﺪ پیامبر (ص) ﮔﺮﯾﻪ ﮐﺮد و از ﭘﺲ ﮔﺮﯾﻪی او ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن ﮔﺮﯾﻪ ﮐﺮدﻧﺪ ﺗﺎ اﯾﻨﮑﻪ ﺻﺪای [ﮔﺮﯾﻪ] ﻣﺮدان از ﺻﺪای زﻧﺎن ﺑﻠﻨﺪﺗﺮ ﺷﺪ و رﺳﻮل اﻟﻠﻪ (ص) ﺑﻪ ﺷﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ آﻧﻬﺎ را ﻧﻬﯽ ﻓﺮﻣﻮد و ﮔﻔﺖ: ﭼﺸﻢ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﻗﻠﺐ ﻏﻤﮕﯿﻦ ﻣﯽﺷﻮد و ﻧﻤﯽﮔﻮﺋﯿﻢ ﭘﺮوردﮔﺎر ﺑﺮ ﻣﺎ ﺧﺸﻢ ﻣﯽآورد, و  ﻫﻤﺎﻧﺎ  ﻣﺎ  ﺗﻮﺳﻂ  ﺗﻮ  دﭼﺎر  ﻣﺼﯿﺒﺖ ﻣﯽﺷﻮﯾﻢ و ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺎ ﺑﻪ اراده ﺗﻮ اﻧﺪوﻫﮕﯿﻦ ﻣﯽﺷﻮﯾﻢ». (ﺑﺤﺎر اﻷﻧﻮار: ١٠١-١٠٠/٨٢).

11-ﻣﻼﺣﻈﻪ ﮐﻦ ای ﺑﺮادر ﻣﺴﻠﻤﺎن ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﺼﻄﻔﯽ (ص) ﺑﻪ ﺷﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ, ﺑﻠﻨﺪ ﮐﺮدن ﺻﺪای ﮔﺮﯾﻪ را ﻧﻬﯽ ﻓﺮﻣﻮد. و ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ پیامبر (ص) از ﺻﻮت ﺣﺰﯾﻦ در ﻣﺼﯿﺒﺖ ﻧﻬﯽ ﻓﺮﻣﻮد و [ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ] از ﻧﻮﺣﻪ ﺳﺮاﺋﯽ و ﺷﻨﯿﺪن آن [ﻧﯿﺰ] ﻧﻬﯽ ﻓﺮﻣﻮد. (وﺳﺎﺋﻞ اﻟﺸﯿﻌﺔ: ٩١٥/٢).

12-و از اﻣﺎم ﺻﺎدق ﺟﻌﻔﺮ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ /ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮد: «ﺻﺒﺮ و ﺑﻼء ﺑﺴﻮی ﻣﺆﻣﻦ ﺷﺪن,ﭘﯿﺶ ﻣﯽﺑﺮﻧﺪ [ﺑﻄﻮری ﮐﻪ] ﺑﻼء ﻣﯽآﯾﺪ و او ﺻﺒﻮر اﺳﺖ, و ﺑﻼء و ﺟﺰع ﺑﺴﻮی ﮐﺎﻓﺮﺷﺪن ﭘﯿﺶ ﻣﯽﺑﺮﻧﺪ و آن وﻗﺘﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻼء ﻣﯽآﯾﺪ  و  او  ﺟﺰء  و  ﻓﺰع  ﻣﯽﮐﻨﺪ».(اﻟﺬﮐﺮی: ﺻﻔﺤﻪ ١).

13-ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻣﮑﯽ اﻟﻌﺎﻣﻠﯽ ﻣﻠﻘﺐ ﺑﻪ ﺷﻬﯿﺪ  اول  ﮔﻔﺖ:  «ﺷﯿﺦ در اﻟﻤﺒﺴﻮط و اﺑﻦ ﺣﻤﺰه ﻧﻮﺣﻪ را ﺣﺮام ﮐﺮدﻧﺪ و ﺷﯿﺦ ادﻋﺎ ﮐﺮد [اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ] اﺟﻤﺎع اﺳﺖ» (اﻟﺬﮐﺮی:ص2 و بحارالانوار ١٠٧/٨٢).

13-و ﺷﯿﺦ اﺑﻮ ﺟﻌﻔﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﻃﻮﺳﯽ ﻣﻠﻘﺐ ﺑﻪ ﺷﯿﺦ اﻟﻄﺎﺋﻔﻪ, ﻧﻮﺣﻪ را ﺣﺮام ﮐﺮد و ادﻋﺎﯾﺶ اﯾﻦ ﺑﻮد ﮐﻪ، اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ اﺟﻤﺎع ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ, ﭼﻪ ﺑﺴﺎ او در ﻋﺼﺮ ﻃﻮﺳﯽ ﺑﻮد و ﺷﯿﻌﯿﺎن در آن زﻣﺎن ﺑﺮ ﺣﺮام ﺑﻮدن ﻧﻮﺣﻪ و ﺷﯿﻮﻧﯽ ﮐﻪ اﮐﻨﻮن در ﺣﺴﯿﻨﯿﺎت ﺷﻨﯿﺪه ﻣﯽﺷﻮد, اﺟﻤﺎع داﺷﺘﻨﺪ, ﮐﺎرﻫﺎﺋﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ در ﻗﺒﻞ ﮔﻔﺘﯿﻢ ﺑﺎ ﻣﻨﻬﺞ ﺻﺤﯿﺢ اﺋﻤﻪ آل ﺑﯿﺖ ﺗﻀﺎد دارد. آﯾﺖ اﻟﻠﻪ اﻟﻌﻈﻤﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺷﯿﺮازی ﮔﻔﺖ: «وﻟﯽ از ﺷﯿﺦ در اﻟﻤﺒﺴﻮط و اﺑﻦ ﺣﻤﺰه ﺣﺮام ﺑﻮدن ﻣﻄﻠﻖ آﻣﺪه اﺳﺖ» (ﻓﻘﻪ: ٢٥٣/١٥).

14-و ﺷﯿﺮازی ﮔﻔﺖ: «در اﻟﺠﻮاﻫﺮ خودزﻧﯽ و ﺷﯿﻮن ﺑﻄﻮر ﻗﻄﻌﯽ ﺣﺮام ﺷﺪه اﺳﺖ».(٢٦٠/١٥ :اﻟﻔﻘﻪ).

اﺟﻤﺎع در اﺻﻄﻼح ﻓﻘﻬﯽ ﺑﻪ ﺣﮑﻤﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻋﻠﻤﺎء ﺑﺮ آن اﺗﻔﺎق ﻧﻈﺮ دارﻧﺪ.(ﻣﺘﺮﺟﻢ).

15-و اﻣﺎم ﺑﺎﻗﺮ /ﻓﺮﻣﻮد: «ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﺟﺰع (ﺑﯽ ﺻﺒﺮی) ﻓﺮﯾﺎد ﺑﻠﻨﺪ ﮐﺸﯿﺪن در ﻧﺎراﺣﺘﯽ و ﺷﯿﻮن و زدن ﺻﻮرت و ﺳﯿﻨﻪ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ, و ﮐﺸﯿﺪن ﻣﻮی ﭘﯿﺸﺎﻧﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ و ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻧﻮﺣﻪ را ﺑﺮﭘﺎ ﮐﻨﺪ ﺻﺒﺮ را ﺗﺮک ﮐﺮده اﺳﺖ و راﻫﯽ ﻏﯿﺮ از راه درﺳﺖ را ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه اﺳﺖ».(٨٩/٨٢ :بحاراﻷﻧﻮار ,٩١٥/٢ :وﺳﺎﺋﻞ شیعه,٢٢٣-٢٢٢/٣ :اﻟﮑﺎﻓﻲ)

16-و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻗﻮل اﻣﺎم ﺻﺎدق / اﺳﺖ ﮐﻪ: «ﮐﺴﯽ ﮐﻪ در ﻣﺼﯿﺒﺖ دﺳﺘﺶ را ﺑﺮ راﻧﺶ ﺑﺰﻧﺪ اﺟﺮ او ﺑﺎﻃﻞ ﻣﯽﺷﻮد». (اﻟﮑﺎﻓﻲ: ٢٢٥/٣).

17-ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻢ: ﭘﺲ ﺣﺎل ﺗﻮ ﭼﮕﻮﻧﻪ اﺳﺖ ای ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺳﺮو ﺳﯿﻨﻪ ﻣﯽزﻧﯽ؟ آﯾﺎ اﺟﺮ ﺗﻮ از درﺟﻪ اول اﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎ ﻣﻨﻊ ﻧﺒﯽصﺗﻀﺎد دارد, ﺑﺎﻃﻞ ﻧﻤﯽﺷﻮد؟ و ﻓﺮﻣﻮده ی پیامبر (ص) :  «ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﺻﻮرت زﻧﺪ و ﯾﻘﻪ ﭘﺎره ﮐﻨﺪ از ﻣﺎ ﻧﯿﺴﺖ» (ﻣﺴﺘﺪرك اﻟﻮﺳﺎﺋﻞ:١٤٤/١).

18-و ﻣﺤﻤﺪ ﺗﯿﺠﺎﻧﯽ ﺳﻤﺎوی اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ذﮐﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ از اﻣﺎم ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺎﻗﺮ ﺻﺪر درﺑﺎره ی اﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﭘﺮﺳﯿﺪ و او ﺟﻮاب داد: «ﺣﺪﯾﺚ ﺻﺤﯿﺤﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در آن ﺷﮑﯽ ﻧﯿﺴﺖ» (ﺛﻢ اﻫﺘﺪﯾﺖ (آﻧﮕﺎه ﻫﺪاﯾﺖ ﺷﺪم): ﺻﻔﺤﻪ ٥٨ ﭼﺎپ ﻋﺮﺑﯽ).

19-و از ﯾﺤﯿﯽ ﺑﻦ ﺧﺎﻟﺪ آﻣﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮدی ﻧﺰد ﻧﺒﯽصآﻣﺪ و ﮔﻔﺖ: ﭼﻪ ﭼﯿﺰی اﺟﺮ ﻣﺼﯿﺒﺖ را ﺑﺎﻃﻞ ﻣﯽﮐﻨﺪ؟ ﻓﺮﻣﻮد: زدن دﺳﺘﻬﺎ ﺑﺮ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ, و ﺻﺒﺮ در ﻣﺼﯿﺒﺖ از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻣﺴﺎﺋﻞ اﺳﺖ, ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ آن راﺿﯽ ﺷﻮد ﺑﺮای او رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺧﺸﻢ ﮐﻨﺪ ﭘﺲ ﺑﺮای او ﺧﺸﻤﮕﯿﻨﯽ [از ﻃﺮف ﺧﺪاوﻧﺪ] ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد, در اداﻣﻪ ﻧﺒﯽ (ص) ﻓﺮﻣﻮد: «ﻣﻦ از ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺘﺮاﺷﺪ و ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮد ﺑﯿﺰار ﻫﺴﺘﻢ, ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺗﺮاﺷﯿﺪن ﺳﺮ و ﺑﻠﻨﺪ ﮐﺮدن ﺻﺪا» (ﺟﺎﻣﻊ اﻟﺤﺪﯾﺚ اﻟﺸﯿﻌﺔ: ٤٨٩/٣).

20-ﺟﻌﻔﺮ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ (اﻣﺎم ﺟﻌﻔﺮ ﺻﺎدق /) ار ﭘﺪراﻧﺶ از ﻧﺒﯽصدر ﺣﺪﯾﺚ ﻧﻬﯽ ﺷﺪﮔﺎن, رواﯾﺖ ﻣﯽﮐﻨﺪ: «ﻫﻤﺎﻧﺎ او از ﺑﻮﺟﻮد آوردن ﺻﺪای ﺣﺰﯾﻦ در ﻣﺼﯿﺒﺖ ﻧﻬﯽ ﻓﺮﻣﻮد و ﻧﻬﯽ ﻓﺮﻣﻮد از ﻧﻮﺣﻪ ﺳﺮاﺋﯽ و ﺷﻨﯿﺪن آن و ﻧﻬﯽ ﻓﺮﻣﻮد از زدن ﺻﻮرت» (من لایحضره الفقیه ٤-٣/٤).

21-و ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻣﮑﯽ اﻟﻌﺎﻣﻠﯽ ﮔﻔﺖ: «ﺑﺮ ﺳﺮ و ﺳﯿﻨﻪ زدن و ﭘﺎره ﮐﺮدن و ﮐﺸﯿﺪن ﻣﻮ ﺑﻪ ﻃﻮر اﺟﻤﺎع ﺣﺮام ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ؛ آﻧﺮا در اﻟﻤﺒﺴﻮط ﮔﻔﺘﻪ اﺳﺖ و آن ﺧﺸﻤﮕﯿﻨﯽ ﺑﺮ ﻗﻀﺎء وقدر اﻟﻬﯽ اﺳﺖ» (ﻓﻲ اﻟﺬﮐﺮی: ﺻﻔﺤﻪ ٧٢).

22-و ﺷﯿﺮازی ﮔﻔﺘﻪ اﺳﺖ: «در اﻟﻤﻨﻬﯽ زدن  ﺻﻮرت  و  ﺑﺮﮐﻨﺪن  ﻣﻮ  ﻧﻬﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ»(٢٦٠/١٥ :اﻟﻔﻘﻪ)

23-دﮐﺘﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺗﯿﺠﺎﻧﯽ ﺳﻤﺎوی ﺑﻪ ﮔﺮﯾﻪی ﻧﺒﯽ (ص) ﺑﺮ ﻋﻤﻮﯾﺶ اﺑﯽ ﻃﺎﻟﺐ و ﺣﻤﺰه و ﻫﻤﺴﺮش ﺧﺪﯾﺠﻪ اﺷﺎره ﻣﯽﮐﻨﺪ و ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: «وﻟﯽ در ﺗﻤﺎﻣﯽ آن ﺣﺎﻻت از ﺳﺮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽﮐﺮد..., وﻟﯽ وی از ﺑﺮوز ﻧﺎراﺣﺘﯽ از ﻓﺮد ﺣﺰﯾﻦ و زدن ﺻﻮرت و ﭘﺎره ﮐﺮدن ﺳﯿﻨﻪ ﻧﻬﯽ ﻓﺮﻣﻮد, ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ اﺳﺖ ﺣﺎل ﺗﻮ ﮐﻪ ﺑﺎ اﺟﺴﺎم آﻫﻨﯽ ﺑﺮ ﺧﻮد ﻣﯽزﻧﯽ ﺑﻄﻮرﯾﮑﻪ ﺧﻮن ﺳﺮازﯾﺮﻣﯽﺷﻮد؟» (در ﮐﺘﺎب ﮐﻞ اﻟﺤﻠﻮل: ﺻﻔﺤﻪ ١٥١).

24-ﺳﭙﺲ ﺗﯿﺠﺎﻧﯽ ﯾﺎد ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ اﻣﯿﺮ اﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ اﺑﯿﻄﺎﻟﺐ آﻧﭽﻪ را ﮐﻪ ﺷﯿﻌﯿﺎن اﻣﺮوزه اﻧﺠﺎم ﻣﯽدﻫﻨﺪ در زﻣﺎن وﻓﺎت ﻧﺒﯽ (ص) اﻧﺠﺎم ﻧﺪاد و ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ اﻣﺎﻣﺎن ﺣﺴﻦ و ﺣﺴﯿﻦ و ﺳﺠﺎد ﻧﯿﺰ اﯾﻦ ﮐﺎر را ﻧﮑﺮدﻧﺪ و درﺑﺎره اﯾﻦ اﻣﺎم, ﺗﯿﺠﺎﻧﯽ ﮔﻔﺘﻪ اﺳﺖ: «ﻫﻤﺎﻧﺎ ﭼﯿﺰﻫﺎﺋﯽ را دﯾﺪ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻧﺪﯾﺪه اﺳﺖ او ﺑﺎ دو ﭼﺸﻢ ﺧﻮد ﺷﺎﻫﺪ ﮐﺮﺑﻼ ﺑﻮد, ﮐﺮﺑﻼﺋﯽ ﮐﻪ  در  آن  ﭘﺪرش  و  ﻋﻤﻮﻫﺎﯾﺶ و ﺑﺮداراﻧﺶ ﻫﻤﮕﯽ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ, و ﻣﺼﯿﺒﺘﻬﺎﺋﯽ را دﯾﺪ ﮐﻪ ﮐﻮه دوام آﻧﺮا ﻧﺪارد و در ﺗﺎرﯾﺦ ﻧﯿﺰ از ﻫﯿﭽﮑﺪام از اﺋﻤﻪ ‡ ﭼﯿﺰی درﺑﺎره آﻧﮑﻪ او ﮐﺎری ﮐﺮده ﺑﺎﺷﺪ رواﯾﺖ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ و ﯾﺎ اﯾﻨﮑﻪ اﻣﺮ ﺑﻪ ﺗﺒﻌﯿﺖ و ﭘﯿﺮوی آن ﮐﻨﺪ» (ﮐﻞ اﻟﺤﻠﻮل: ﺻﻔﺤﻪ١٥١).

25-ﺗﯿﺠﺎﻧﯽ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: «ﺑﻪ ﺣﻖ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد: آﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﺷﯿﻌﯿﺎن از آن اﻋﻤﺎل ﺧﺎص اﻧﺠﺎم ﻣﯽدﻫﻨﺪ ذرهی از دﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ, و اﮔﺮ ﻣﺠﺘﻬﺪﯾﻦ اﺟﺘﻬﺎد ﮐﻨﻨﺪ و ﻓﺘﻮا دﻫﻨﺪﮔﺎن ﺑﻪ آن ﻓﺘﻮا دﻫﻨﺪ ﮐﻪ در آن اﺟﺮی ﺑﺰرگ و ﺛﻮاﺑﯽ ﻋﻈﯿﻢ ﻗﺮار دﻫﻨﺪ, ﻫﻤﺎﻧﺎ آن ﻓﻘﻂ ﻋﺎدت و ﺗﻘﻠﯿﺪ و اﺣﺴﺎﺳﯽ ﺑﺮﺧﻮرد ﮐﺮدن اﺳﺖ ﮐﻪ اﻫﻞ آن ﺗﻮﺳﻂ آن ﻃﻐﯿﺎن ﮐﺮده و ﺗﻮﺳﻂ آن از ﺣﺎﻟﺖ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺧﺎرج ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ و ﺑﻌﺪ از ﻣﺪﺗﯽ ﻓﻘﻂ ﺑﺼﻮرت ﯾﮏ رﺳﻢ ﻗﻮﻣﯽ در ﻣﯽآﯾﺪ ﮐﻪ ﭘﺴﺮ از ﭘﺪرش ﺑﻪ ﺷﮑﻠﯽ ﮐﻮرﮐﻮراﻧﻪ و ﺑﺪون ﻓﻬﻢ ﺑﻪ ارث ﻣﯽﺑﺮد، ﺗﺎ ﺟﺎﺋﯽ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﯽ از ﻋﻮام اﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺣﺲ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ زدن ﺧﻮد و ﺧﻮد را ﺧﻮﻧﯽ ﻣﺎﻟﯽ ﮐﺮدن ﻗﺮب اﻟﯽ اﻟﻠﻪ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ, و ﺑﻌﻀﯽ اﯾﻨﮕﻮﻧﻪ اﻋﺘﻘﺎد دارﻧﺪ ﮐﻪ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ اﯾﻦ ﮐﺎر را اﻧﺠﺎم ﻧﺪﻫﺪ ﺣﺴﯿﻦ را دوﺳﺖ ﻧﺪارد» (ﮐﻞ اﻟﺤﻠﻮل: ﺻﻔﺤﻪ ١٤٨).

26-و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﮔﻔﺘﻪ اﺳﺖ: «ﻋﻘﻞ ﺳﻠﯿﻢ اﯾﻦ ﻣﻨﺎﻇﺮ ﻣﺸﻤﺌﺰ ﮐﻨﻨﺪه را ﻧﻤﯽﭘﺬﯾﺮد, وﻗﺘﯽ ﻣﺮدی ﻟﺨﺖ ﻣﯽﺷﻮد و ﺑﺎ زﻧﺠﯿﺮ ﺑﺪﺳﺖ ﺧﻮدش ﺧﻮد را ﻣﯽزﻧﺪ و ﺑﻪ ﻃﺮزی دﯾﻮاﻧﻪ وار ﺻﺪای ﺧﻮد را ﺑﻠﻨﺪ ﮐﺮده و ﺣﺴﯿﻦ ﺣﺴﯿﻦ؛ ﻣﯽﮐﻨﺪ, و ﻋﺠﯿﺐ و ﺷﮏ ﺑﺮاﻧﮕﯿﺰ اﯾﻨﺠﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻮﺿﻮح دﯾﺪه ﻣﯽﺷﻮد وﻗﺘﯽ آن اﻓﺮاد ﺑﻪ ﯾﮑﺒﺎره ﮐﺎرﺷﺎن ﺗﻤﺎم ﺷﺪ, اﻧﮕﺎر ﻣﺎﻧﻨﺪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺎراﺣﺘﯽ آﻧﻬﺎ ﺑﺮ ﻃﺮف ﺷﺪه اﺳﺖ و ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ اﻧﺪک زﻣﺎﻧﯽ ﺑﻌﺪ از اﺗﻤﺎم ﻋﺰاداری ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﻣﯽﺧﻨﺪﻧﺪ و ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﻣﯽﺧﻮرﻧﺪ و ﻣﯽﻧﻮﺷﻨﺪ و ﻣﯿﻮه ﻣﯽﺧﻮرﻧﺪ و ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺑﺎ ﺗﻤﺎم ﺷﺪن ﺣﺮﮐﺖ دﺳﺘﻪ ﺗﻤﺎم ﻣﯽﺷﻮد. و ﻋﺠﯿﺐ آﻧﺠﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ آﻧﻬﺎ اﻧﺴﺎﻧﻬﺎی دﯾﻨﺪاری ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ, و از اﯾﻦ رو ﭼﻨﺪﯾﻦ دﻓﻌﻪ ﺧﻮدم در اﻧﺘﻘﺎد از آﻧﻬﺎ ﻣﺪارا ﮐﺮده و ﮔﻔﺘﻢ: ﻫﻤﺎﻧﺎ آﻧﭽﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﯽدﻫﻨﺪ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ رﺳﻢ ﻗﻮﻣﯽ و ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﻮرﮐﻮراﻧﻪ اﺳﺖ» (ﮐﻞ اﻟﺤﻠﻮل:ﺻﻔﺤﻪ ١٤٩).

27-و ﺳﺨﻦ ﺷﯿﺦ ﻣﻐﻨﯿﻪ ﻧﺰدﯾﮏ ﺑﻪ اﯾﻦ ﺳﺨﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: «ﺣﻘﯿﻘﺘﺎ زدن ﺳﺮ ﺑﺎﻗﻤﻪ و ﺷﻤﺸﯿﺮ و ﺧﺎرج ﺷﺪن ﺧﻮن از آن ذره ای از اﺳﻼم ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ و در ﻣﻮرد آن ﻫﯿﭻ ﻧﺺ ﺻﺮﯾﺤﯽ وﺟﻮد ﻧﺪارد وﻟﯽ ﻋﻮاﻃﻔﯽ زﯾﺒﺎﺳﺖ ﮐﻪ در وﺟﻮد ﻣﺆﻣﻨﯿﻦ ﺷﮑﻞ ﻣﯽﮔﯿﺮد ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺧﻮﻧﯽ ﭘﺎک ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺳﺮﻫﺎی ﺑﺮﯾﺪهی ﻓﺎﺟﻌﻪ ﮐﺮﺑﻼ رﯾﺨﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮد» (آداب اﻟﻤﻨﺎﺑﺮ: ﺻﻔﺤﻪ ١٨٢).


تاریخ : جمعه 15 خرداد 1394
بازدید : 499
نویسنده : علی محمد زاده

محقق وپژوهشگرى كه در رفتار وصفات مسيح مزعوم وامام زمان اماميه انديشه وبررسى مينمايد تشابهات و توافقات زيادى را در اين دو موهوم مجعول ميبيند كه ثابت ميكند هردو از يك منبع واز يك كينه  سرچشمه گرفته است، وبنا بر آنچه كه سابقا از منابع يهود ومنابع اماميه نقل شد ميتوان نتايج ذيل را با وضوح تمام بدست آورد.

 

1-مسيح مجهول يهود بعد از ظهور خودش بنا به زعم آنها همهء يهوديان را كه در دنيا پراكنده اند در بيت المقدس جمع ميكند،  وامام زمان مزعوم نيز وقتيكه كه زعم اماميه قيام ميكند همهء شيعيان را جمع نموده ومحل اجتماعشان هم كوفه خواهد بود!.

 

2-مسيح مجهول يهود بنا به پندار آنها مرده هارا زنده نموده واز قبرهايشان بپاخاسته وبه ارتش او ملحق ميشوند وامام زمان مزعوم نيز مرده هاى شعيان را زنده نموده تا به ارتش او ملحق شوند!.

 

3-مسيح مجهول يهود بعد از قيام خودش جثه هاى گناهكاران از قبرهايشان بيرون آورده تا يهوديان نظاره گر شكنجهء آنها شوند، وامام زمان مزعوم نيز بنا به زعم جاعلانش جثه هاى ياران رسول را از قبرهايشان در آورده تا شكنجه نمايد!.

 

4-مسيح مجعول يهود همهء كسانى را كه بر يهود ظلم وستى نموده اند محاكمه وقصاص مينمايد،  وامام زمان مجعول نيز همهء كسانى را كه بر شيعيانش ظلم نموده اند محاكمه وقصاص مينمايد.

 

5-مسيح مجعول يهود دوسوم بشررا ميكشد وامام زمان مجعول روحانيت اماميه نيز دو سوم بشررا ميكشد.

 

6-وقت قيام مسيح مجعول احسام يهوديان تغيير كرده ومثل اعمارشان طولانى ميگردد،[53] ووقيت قيام قائم مجعول اجسام اماميه نيز تغيير كرده وقدرت هركدام باندازهء چهل نفر گشته ومردم را زير دست وپاى خود له ميكنند!!.

 

7- در وقت قيام  مسيح مزعوم خيرات ونعمت هاى زمين فراوان گشته بنا بزعم آنها از كوهها شير وعسل جارى ميگردد ، واز زمين خمير مايه ولباس پشمى بيرون ميآيد! ودر وقت قيام امام زمان مجعول نيز چنين شده ودر كوفه جوى آب وشير جارى ميگردد ،كه شيعيانش از آن ميخورند،

 

8-مسيح يهوديان مجعول وموهومى است كه وجود نداشته ونخواهد داشت وامام زمان اماميه نيز موهومى است كه حقيقت نداشته وهردو آنها از جعليات روحانيت دو ملت است  كه براى استحمار اتباع خويش ساخته اند،ليكن اين مجعول اماميه  بر دين مسلمانان ضررهاى فراروان داشته است كه بنام او فتنه ها بپاخاسته است .

 

وسبب تأكيد ما بر ارتباط اين پندار جعلى دلايل ومداركى است كه در كتب اماميه آمده است از آنجمله كه امام زمانشان :

 

1-خدرا با عبر ميخواند نه به عربى در صورتى كه مدعى هستند او از نسل پيامبر عربى است

 

2-شهر هارا با تابوت يهود فتح ميكند وسنگ وعصاى موسى همراه اوست ومنَ وسلوى نيز بهمراه دارد!!

 

3- به حكم آل داود حكم ميكند نه به حكم قرآن !!

آيا همهء اين توافقات وتشابهات حرفى در باورها وكردار دليل بر وحدت منشأ اعتقادى نميباشد.

 

منابع امام زمان یهودیان: 


[12] سفرزكريا /اصحاح 9 فقره 9و10 سفر اشعيا اصحاح 61 فقره 1و2 
[13]  همجية التعاليم الصهيونية بولس حنا مسعد ص 57
[14]  الكنز المرصود في قواعد التلمود ص 65 د. روهلنج 
[15]  افحام اليهود ص 125 او صاموئيل بن يحيى مغربى كه خودش پزشكى يهودى بوده كه به اسلام مشرف شده است  واين كتاب را در رد بر أكاذيب يهود نوشته است ودر جوانى در مراغه در سال 570 هـ فوت كرده است: ابن ابي صبيعة : عيون الأنباء في طبقات الأطباء ص 471
[16]  سفر أشعيا اصحاح 66 فقره 20  و60/1-4
[17] سفر حزقيال اصحاح 37 فقره 9-12 
[18]  سفر زكريا اصحاح 10 فقره 9-6  وسفر حزقيال اصحاح 66 فقره 24  اين نمونه هارا با دقت تمام به خاطر داشته باشيم تا ببينيم كه چطور بعدا دوباره در لباس امام زمان ظهور خواهد كرد  !!!
[19]  سفر يوئيل اصحاح 13 فقره 8
[20]   سفر زكريا اصحاح 13 فقره 8 
[21]  الكنز المرصود د. روهلنج ص 65
[22]  سفر اشعيا اصحاح 61 فقره 5-6 واصحاح 66 فقره 22
[23] سفر يوئيل اصحاح 3 فقره 18 وسفر اشعيا اصحاح 7 فقره 17-22   والكنز المرصود ص 64  د. روهلنج  واسرائيل والتلمود ص 67 ابراهيم خليل احمد
[24] سفر أشعيا اصحاح 11 فقره 2و3


 منابع امام زمان شیعیان:


 الغيبة طوسى ص 115-116
[26]  شايد ا\ان به عبرى اولين علامت يهودى بودن او باشد!! النعمانى : الغيبة ص 169
[27]  بحار محمد باقر مجلسى 52/291
[28] الايقاظ من الهجعة  حرعاملى ص 249 والرجعة : الاحسائي ص 164
[29] بحار مجلسى 52/318
[30] بحار مجلسى 52/386 ودلائل الامامة:محمد بن جرير بن رستم طبرى ص 242  والرجعة :الاخسائي ص186-187
[31]  الانوار النعمانية : جزائرى 1/141
[32] الايقاظ من الهجعة : حرعاملى ص 244 وبحار مجلسى 52/314
[33] بحار مجلسي 52/355
[34]  ارشاد مفيد ص 364 وبحار مجلسى 52/338
[35]  الرجعة احسائى ص 51
[36] الغيبة نعمانى ص 153 وبحار مجلسى 52/353  ،خمينى بر خلاف همه مستبدان جهان  يك نفر از هزران حكم اعدام را نيز معاف ننمود
[37] دو منبع سابق
[38] الرجعه احسائى ص 184و162
[39] الارشاد مفيد ص 365 وبيخود نيست كه مبينيم كه رژيم امام زمانى كنونى مساجد اهل سنت را  مثل مسجد شيخ فيض در مشهد ومسجد كنارك در بلوچستان ومسجد اهل سنت در اهواز ومسجد اهل سنت آبادان  ويران نموده است اگرچه به خاطر نفاق وصد چهره اى ذاتى وعقيدتى كه دارد از خراب كردن مسجد بابرى در هند انتقاد ميكند كه دولتش از اعمال هندوهاى متعصب از مسلمانان عذر خواهى كرده است  
[40] الغيبة  از نعمانى ص 154 و220و167
[41] الغيبة از طوسى ص 283 و153 وبحار مجلسى 52/354
[42] الرجعة احسائى ص 156
[43] بحار مجلسى ص 156
[44] كافى كلينى ص 156 وبصائر الدرجات از صفار ص 278
[45] كه مجموعهء اين روايات را در كتب ذيل ميتوان يافت : سنن ابي داود ، كتاب مهدى 4/473 و475 سنن ترمذى ، كتاب الفتن باب ماجاء في في المهدي وميگويد اين حديث صحيح حسن ميباشد وشيخ آلبانى در مشكاة المصابيح 3/1501(5452) نيز آنرا صحيح ميداند ، ولوامع الانصار: 2/73و75 شيخ محمد بن احمد سفاريني
[46] المنار المنيف ابن القيم ص 152
[47] الفتن والملاحم ابن كثير 1/24و25
[48] منبع سابق ص 29
[49] لوامع الانوار السفاريني 2/71
[50] الكشاف الفريد عن معاول الهدم ونقائض التوحيد 1/123و124
[51] عقيدة أهل السنة والأثر في المهدي المنتظر : دكتر شيخ عبدالمحسن العباد ص 221
[52] آيا هنوز هم وقت آن نرسيده كه حقيقت جويان شيعه به نداى داشمندان ومصلحان خود مثل آية الله برقعى ود.موسى موسوى وكسرى وآية الله شريعت سنگلجى وآقاى قلمدران ودانشمند محترم آقاى مصطفى طباطبائى وامثالهم گوش داده واز اين آراء وانديشه هاى خرافى ضد اسلامى  دست برداشته  وبه كتاب خدا وسنت رسول مراجعه نمايند  واز دام روحانيت بدر آيند، وبدانند كه همهء اين اختلافات ساختگى براى هدم اسلام بوده است وفقط نام تشيع وآل بيت بخود گرفته است 
[53]  التلمود وتاريخه: ظفر الاسلام خان ص 60 

 


:: موضوعات مرتبط: زندگی نامه امامان , ,
تاریخ : جمعه 15 خرداد 1394
بازدید : 483
نویسنده : علی محمد زاده

 مروز جمعه نیست ...

 

 " آقای " من ...

 

قرار نیست که فقط غروبهای " پنجشنبه " تا غروب " جمعه "

 

سراغت را بگیریم ...

 

قرار نیست فقط " جمعه ها " انتظار " ظهورت " را بکشیم ...

 

آری ...

 

" شنبه " هم می شود از " دوریت " ناله سر داد ...

 

" یکشنبه " هم می شود " انتظارت " را کشید ...

 

" دوشنبه " هم می شود دنبال " گمشده " گشت ...

 

 " سه شنبه " هم می شود با " آقا " درد دل کرد ...

 

" چهار شنبه " هم می شود به خاطر " آقا " گناه نکرد ...

 

یا بن الحسن

 

دوریت " درد " بی " درمان " است

 

 ای " پسر فاطمه "

 

امروز " جمعه " نیست اما ... " دلم " برایت " تنگ " است 

 

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ( عج )



:: موضوعات مرتبط: یا مهدی , ,
:: برچسب‌ها: یا مهدی ,
تاریخ : جمعه 15 خرداد 1394
بازدید : 581
نویسنده : علی محمد زاده

 شاید برای آمدنت دیر کرده‌ای

وقتی نگاه آینه را پیر کرده‌ای

دیری است آسمان مرا شب گرفته است

خورشید من، برای چه تأخیر کرده‌ای؟



:: موضوعات مرتبط: امدنت , ,
:: برچسب‌ها: امدنت ,
تاریخ : جمعه 15 خرداد 1394
بازدید : 536
نویسنده : علی محمد زاده

 



:: موضوعات مرتبط: یا ابا صالح , ,
:: برچسب‌ها: یا ابا صالح ,
آنطور که هستي‌ باش ،.... صداقت مؤثرترين تيري است که به قلب هدف مي‌‌نشيند ،.... هدفت را با نقشه‌هاي جوراجور آلوده مکن‌ ،... خودت باش ،.... افتاده باش ،... نه‌ ذليل ،... شوخ باش ،... نه‌ مسخره ،.... آزاده باش ،،... نه‌ ياغي ،... مطمئن باش ،... نه‌ ساده ،.... از خود ،... راضي باش ،.... نه‌ از خود راضي ،... صبور باش ،... نه‌ در کمين ،.... آنوقت خواهي ديد که کليد را در دست خود خواهي داشت!! انشاالله

از وبلاگم خوشتون اومد؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان انجمن دانش اموری اتحادیه انجمن اسلامی(شاهد رازی) و آدرس anjoman-torbat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 714
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

زبرا

RSS

Powered By
loxblog.Com