عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1393
بازدید : 308
نویسنده : علی محمد زاده

 

چادر بود که با تأثیر شگفتش بر روحیه‌ام، برکت خداوند را به سمت من سرازیر کرد که از همه چیز، بهترینش نصیبم شود.

 

من در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم. مثلاً یادمه ما هیچ وقت موسیقی‌های زیرزمینی و یا خوانندگان غیرمجاز را نداشتیم و حالا هم نداریم. خب این خیلی در من اثر گذاشت. البته چند تا از بچه های مدرسه نمی‌دانم از کجا فهمیده بودند و من را دست می‌انداختند و می‌گفتند: تو توی خط نیستی. اما به هر حال، همین چیزها زمینه چادر سر کردنم را فراهم کرد. از وقتی نه سالم شد، خودم دوست داشتم با حجاب باشم، آن هم از نوع چادر، و سفت و سخت هم آدابش را رعایت می‌کردم. البته کلاس اول هم چادر سر می‌کردم و معلم عزیزم یک جانماز به من هدیه داد. اما از نه سالگی، دیگر واقعاً آن را دوست داشتم و انتخابش کرده بودم.

البته این راه فراز و نشیب بسیار داشت…

دوران دبیرستان، دو تا از دخترهای سرویسمان، به خاطر چادرم، مسخره‌ام می‌کردند. کار ما بالا گرفت و آنقدر رفتارشان آزاردهنده شد که ناچار به دفتر مدرسه، شکایتشان را بردم، آن‌ها هم کینه به دل گرفتند و هر جا من را می‌دیدند، حرف‌های رکیک می‌زدند. با مشورت مادرم، درست رفتار کردم تا آن‌ها پشیمان شدند و موضعشان را تغییر دادند.

یادمه یک‌بار هم در راه مدرسه، دختری از دبیرستان دیگر که بسیار بدحجاب بود، با صدای بلند در خیابان داد می‌زد و من را مسخره می‌کرد، اما زیاد طول نکشید. به جز این موارد، دیگر مشکلی نداشتم و چادر برایم خیر و برکت به ارمغان آورد و حتی تحسین شدم.

باور کنید یک‌بار شنیدم كه خانمی با دیدن من به دوستش گفت: خوش به حال آن‌هایی که چادر سرشان می‌کنند. یا یک‌بار در باشگاه ورزشی، خانمی که خودش حجاب درستی نداشت، وقتی دید من چادر جلابیب می‌پوشم، تحسینم کرد. می‌خواهم بگویم، خیلی‌ها توی دلشان می‌دانند که چادر و حجاب خوب و زیبا است اما …

حجاب نعمت است و هر که شکر نعمت به معنای واقعی کند، برکت خداوند به سویش سرازیر می‌شود. چادر، نه تنها مصونیت است بلکه مسئولیت هم هست

چادر باعث شد که هر جا می‌خواهم بروم، بدون نگرانی. ورزش، کوهنوردی، باشگاه، حتی کافه هم می‌روم. چادر بود که با تأثیر شگفتش بر روحیه‌ام، برکت خداوند را به سمت من سرازیر کرد که از همه این‌ها بهترینش نصیبم شود.

مثلاً من عاشق قهوه خوردن و مطالعه در کافه هستم، اما به خاطر شأن چادرم نمی‌توانستم هر جایی بروم و چند سال بود كه آرزو می‌کردم جای مناسبی پیدا شود و واقعاً پیدا شد و من نهایت رضایت را دارم. حتی یک کافی‌شاپ مذهبی هم پیدا کردم.

کوهنوردی را هم دوست داشتم، اما نمی‌خواستم هر جَوی را تحمل کنم. خدا کمکم کرد و یک گروه کوهنوردی مذهبی که خیلی بهتر از گروه قبلی‌ام بود، پیدا کردم. همه این‌ها از تأثیر حجاب و چادر است، که نمی‌گذارد به هر راهی بروی، مگر بهترین راه.

حجاب و عفاف

دختران اطرافم را می‌دیدم که مدام آرایش می‌کنند و حتی جراحی زیبایی، اما باز هم احساس زیبایی نمی‌کنند. اما من با چادرم، آنقدر احساس وقار و زیبایی می‌کردم که حد نداشت. واقعاً اگر چادرم نبود، من زیبایی طبیعی خودم را نمی‌دیدم. از خودم تعریف نمی‌کنم، اما چادر، احساس قشنگی درونم ایجاد کرد و این احساس قشنگ، در چهره و نگاهم نمایان شد و فهمیدم كه مفهوم زیبایی واقعی چیست.

البته حرف‌هایی که در فضای مجازی درباره چادر و حجاب دیدم، خیلی ناراحتم کرد، اما باعث شد پیشرفت کنم؛ دائماً به خودم می‌گویم، زن محجبه باید خیلی قشنگ رفتار کند تا شأن چادر حفظ شود، باید خیلی مسئولیت‌پذیر باشد و باید یک دنیا از هر نظر پیشرفت کند. واقعاً وقتی چادر، زمینه پیشرفت سالم را برایمان فراهم کرده است، چرا استفاده نکنیم!؟

به نظر من، حجاب نعمت است و هر که شکر نعمت به معنای واقعی کند، برکت خداوند به سویش سرازیر می‌شود. چادر برای من، نه تنها مصونیت است بلکه مسئولیت هم هست.


تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1393
بازدید : 343
نویسنده : علی محمد زاده

بسم ب الشهدا

جایی که دوست داری به همه بگویی ‘فرد دیگری شده ام

برگه تبلیغات اردو را فکر میکنم در مدرسه دیده باشی پس دیگر لازم نیست توضیحات برگه را برایت بگویم .

این اردو در هفته اخر اسفند ماه  برگزار می شودو اولویت اول با اعضای قرارگاه های دانش اموزی و اعضای فعال انجمن های اسلامی دانش اموزان می باشد .

ودر مرحله بعد مخصوص سال اولی های مدرسه است .

هزینه ثبت نام 77هزار تومان می باشد

مکان ثبت نام هم اتحادیه انجمن اسلامی دانش اموزان خیابان کاشانی ,کاشانی 5 است.

همانطور که در برگه دیدی تا 12 اسفند ماه بیشتر برای ثبت نام فرصت نداری..

پس اگر قرار است همسفر شویم یا علی….

 

yekta

 

 

 


تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1393
بازدید : 300
نویسنده : علی محمد زاده

حسین رشیدی‌فر یکی از این شهدای نوجوان دوران 8سال دفاع مقدس است که در سن 16 سالگی به شهادت رسیده .


روحش شاد و یادش گرامی باد

 شهید حسین رشیدی‌فر در 20 اسفند سال 1349 مطابق با اول محرم سال 1390 در استان تهران چشم به جهان گشود، در 18 ماهگی به همراه خانواده به یزد رفت.

او در مهر سال 55 وارد دبستان شد، هنوز 2 سال از دوران تحصیلش نمی‌گذشت که انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 57 اوج گرفت. وی با اینکه 8 سال بیشتر نداشت در تمام تظاهرات‌، بچه‌های همسن و سال خود را بسیج کرد و در سراسر کوچه با هم شعارهایی علیه حکومت شاه سر می‌دادند.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، شهید حسین رشیدی‌فر با شنیدن اخباری از جنایت صدام و بعثیان، با اینکه 10 سال و چند ماه بیش نداشت، هوای جبهه را در سر می‌پروراند.

وی پس از پایان دوره تحصیلی مقطع ابتدایی، برای ادامه تحصیل در مهر سال 60 در مدرسه راهنمایی «مدرس» شروع به تحصیل کرد و در این زمان در کلاس‌های آموزش‌ نظامی نیز شرکت می‌کرد.

شهید رشیدی‌فر در سال دوم راهنمایی پس از گذراندن حدود 4 ماه از کلاس‌های نظامی توانست در 20 دی‌ سال 62 از مادرش رضایت‌نامه اعزام به جبهه را بگیرد.
تاریخ تولد شهید رشیدی‌فر در شناسنامه سال 49 قید شده بود که به سال 45 تبدیل کرد و با بسیج دانش‌آموزی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

وی پس از 2 ماه خدمت در جبهه به منزل بازگشت و تا پایان سال تحصیلی در استان یزد ماند. سال 63 در مدرسه رزمندگان برای کلاس سوم راهنمایی ثبت‌نام کرد اما دائماً می‌گفت «زکات جسم ما، حضور سالی 3 ماه در جبهه است.» تا اینکه دوباره عازم جبهه شد و در 15 مرداد سال 64 در عملیات قدس 5 در منطقه هورالعظیم به درجه شهادت نائل آمد.

شهید «حسین رشیدی‌فر» از 10 سالگی هوای جبهه را در سر می‌پروراند تا اینكه در 13سالگی، رضایتنامه اعزام به جبهه را گرفت.


تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1393
بازدید : 232
نویسنده : علی محمد زاده

شب بیستم بهمن ماه سال یکهزار و سیصد و شصت و چهار فرمان آغاز عملیات والفجر 8 از قرارگاه خاتم الانبیاء به خطوط مقدم ابلاغ شد ، تیپ همیشه پیروز الغدیر با 5 گروهان رزمی و 2 گروهان غواصی به دشمن بعثی هجوم برد . شهید یوسفیان در یکی از گروهانهای غواصی بود ، ساعت 9 شب گروهانهای غواص ، خودشان را به امواج توفنده ی اروند سپردند تا خود را به پشت سنگرهای دشمن برسانند . منوچهر از پشت ، دشمن را تار و مار کرد و حلقه اتصال این گروهان را با گروهان دیگر برقرار نمود ولی گلوله ای به شانه چپ او اصابت کرد . زخمش به شدت خونریزی داشت . در این حال متوجه شدیم یکی از تیربارهای دشمن با حجم زیادی از آتش راه پیشروی بچه ها را سد کرده است و تعداد زیادی به شهادت رسیده اند ، شهید یوسفیان مهیا شد تا تیربار دشمن را خاموش کند . همرزمان از او خواستند برای مداوا به عقب برگردد و تحت درمان قرار گیرد اما ایشان نپذیرفتند و گفتند : من برای چنین روزی این همه آموزش دیده ام ، حالا وقت استفاده از آن است . در حالی که زخمش سخت خونریزی داشت به طرف تیربار دشمن راه افتاد ، مدت زمان طول نکشید که تیربار دشمن خاموش شد و رزمندگان از آتش آن خلاص شدند . بعد از تثبیت مواضع ، ما تمام محور را گشتیم اما اثری از منوچهر نبود ، نفهمیدیم که چگونه و در کجا به شهادت رسیده است .

 


تاریخ : سه شنبه 4 آذر 1393
بازدید : 372
نویسنده : علی محمد زاده

شیرزاد از کودکی علاقه‌ی خاصی به من و مادرش داشت ، همیشه همراه ما بود و تحمل دوری ما را نداشت ، اما چون عاشق امام و انقلاب بود ، زمانی که رفتن به جبهه را تکلیف خود دانست ، با عزمی استوار گام به پیش نهاد و آماده‌ی رفتن شد . فصل زمستان بود . به او گفتم :پسرم این فصل خیلی مناسب نیست ، در یک وقت مناسب به جبهه برو ! قاطعانه گفت : پدر جان ! رفتن به جبهه یک وظیفه شرعی است و فصل مناسب و غیر مناسب نمی‌شناسد . من را قانع کرد و راهی شد ، شجاعتی شگرف داشت . هرگز ندیدم از چیزی واهمه کند و بترسد . این دو بیت شعر را پیوسته زمزمه می‌کرد :
خفتگان را خبر از عالم بیداران نیست تا غمت پیش نیاید غم مردم نخوری
ماهیان ندیده‌اند غیر از آب پرس پرسان زهم که آب کجاست

 


آنطور که هستي‌ باش ،.... صداقت مؤثرترين تيري است که به قلب هدف مي‌‌نشيند ،.... هدفت را با نقشه‌هاي جوراجور آلوده مکن‌ ،... خودت باش ،.... افتاده باش ،... نه‌ ذليل ،... شوخ باش ،... نه‌ مسخره ،.... آزاده باش ،،... نه‌ ياغي ،... مطمئن باش ،... نه‌ ساده ،.... از خود ،... راضي باش ،.... نه‌ از خود راضي ،... صبور باش ،... نه‌ در کمين ،.... آنوقت خواهي ديد که کليد را در دست خود خواهي داشت!! انشاالله

از وبلاگم خوشتون اومد؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان انجمن دانش اموری اتحادیه انجمن اسلامی(شاهد رازی) و آدرس anjoman-torbat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 4626
بازدید کل : 76640
تعداد مطالب : 714
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

زبرا

RSS

Powered By
loxblog.Com